วันเสาร์ที่ 26 เมษายน พ.ศ. 2551

6 วิธีที่เร็วและง่ายในการทำอันดับเว็บไซต์ใน google (Six Quick and Simple Waysto Dominate Google Rankings)

สวัสดีครับ วันนี้ผมแปลบทความดีๆีจาก webpronews มาฝากครับ โดยบทความเดิมนั้นชื่อ "Six Quick and Simple Waysto Dominate Google Rankings!" โดยผู้แต่งคือ Mike Small ครับ เนื่องจากบทแปลนี้แปลบนพื้นฐานความเข้าใจของผู้แปลเองครับ หากแปลผิดพลาดประการใดสามารถแนะนำกันมาได้ครับผม

6 วิธีที่เร็วและง่ายในการทำอันดับเว็บไซต์ใน google

ต้นเหตุแห่งความสำเร็จของ Google นั้นเกิดจากการที่ Google ได้จัดเตรียมผลการค้นหาที่ดีที่สุดให้แก่ผู้ใช้งาน ผลการค้นหาถูกลำดับโดยค่าคำนวณอย่างมีที่มาที่ไป ค่าดังกล่าวเกิดจากการประกอบกันของเนื้อหาและจำนวนลิงก์ และลิงก์นี้เองที่เป็นปัจจัยที่สำคัญกว่า บนสมมติฐานของ Google
บทความนี้กล่าวถึงเคล็ดลับ 6 ประการที่ทำให้ประสบความสำเร็จในการทำลิงก์

1. ลิงก์ลึกและเกี่ยวข้อง
Google นั้นคิดว่าการที่ลิงก์ไปยัง homepage นั้นจะดีก็ต่อเมื่อ homepage นั้นมีข้อมูลที่ผู้เยี่ยมชมต้องการ เช่น หากคุณคลิกลิงก์สำหรับ keyword "amazing chocolate chip cookie recipe" และสิ้นสุดการค้นหาที่หน้า homepage และไม่มีข้อมูลใดๆที่ต้องการ Google จะประเมินว่าลิงก์ดังกล่าวเป็นลิงก์ที่ไม่มีคุณภาพ อีกนัยหนึ่งถ้าลิงก์ดังกล่าวนำไปสู่หน้าที่มีข้อมูลเกี่ยวกับ"amazing chocolate chip cookie recipe" ลิงก์ดังกล่าวจะถูกประเมินค่าที่ดีทั้งจากผู้เยี่ยมชมและตัว Google เอง
สิ่งที่พิสูจน์คำกล่าวนี้คือ

2. ทำ absolute link
สิ่งนี้ฟังดูซับซ้อน แต่อันที่จริงไม่เป็นเช่นนั้น absolute link คือลิงก์ที่ลิงก์ที่มี url แน่นอนตายตัวเช่น
"http://www.google.com/intl/en/ads/" เป็น absolute link ของ Google Advertising Programs
นอกจากนี้ยังมีลิงก์อีกประเภทหนึ่งคือ relative link คือ absolute link ที่ละในส่วนของโดเมนคงไว้เฉพาะส่วน file structure คือ
"./intl/en/ads/"
ทั้งนี้ absolute link เป็นลิงก์ที่เป็นประโยชน์ในการทำ SEO แต่ relative link ไม่เป็นเช่นนั้น

3. ใส่ keywords ใน anchor text
การใส่คำค้นหรือ keyword ที่เกี่ยวข้องลงใน anchor text (คำที่สามารถคลิกลิงก์ได้) การใส่คำทั่วไปเช่น click here หรือคลิกที่นี่ อย่างที่เห็นได้ทั่วไปตามเว็บไซต์ต่างๆ ไม่เป็นผลดีต่อการทำ SEO นอกจากจะไม่ผลดีต่อการทำ SEO แล้วยังลดค่า relevancy (ค่าที่แสดงความสัมพันธ์กันของ keyword) ของ keyword ที่แท้จริง เพราะ Google นั้นเชื่อว่าถ้าคำใดคำหนึ่งมีความสำคัญมากเพียงพอ คำๆนั้นจะถูกใช้เป็น link text หรือ anchor text

4. ทำตามกฏ 1% solution
ในหนึ่งหน้าเว็บเพจไม่ควรมี text ที่มีลิงก์เกิน 1% (ทั้ง outbound และ internal link) หากคุณมีข้อความ 500 คำในหนึ่งหน้าเพจ คุณไม่ควรมี link text เกิน 5 คำ และไม่ควรใช้ keyword เดิมในการลิงก์อีก
ทั้งนี้ยังมีทริกที่พอจะใช้ได้สำหรับการทำลิงก์ดังตัวอย่างต่อไปนี้

If "chocolate chip cookies" is your main keyword phrase you might use "chocolate chip cookies" as the anchor text for one link and then "my favorite chocolate chip cookie recipe" for another link.

ทั้งนี้ยังเป็นการเพิ่มจำนวนคำไปในตัว ทำให้สามารถเพิ่มจำนวนลิงก์ตามกฏ 1% solution ได้

5. ถึงลิงก์จะเสีย แต่ก้อปลอดภัย
นี่เป็นสิ่งที่ง่ายแต่มักไม่มีใครทำ ลิงก์ต่างๆของเว็บไซต์มีโอกาสเสีย ลิงก์ไม่เจอ ได้บ่อยครั้ง หลายครั้งเกิดจากการที่เราย้ายเว็บเพจ แต่ในบางครั้งมันก็เกิดจากความไม่ตั้งใจ วิธีแก้ไขคือสร้าง custom 404 page (Page Not Found) คือหน้าเว็บเพจที่ดูเหมือนหน้าอื่นๆทั่วไป มีไว้เพื่อรองรับ error 404 page not found มักจะมีข้อความเช่น "We're sorry we cannot find the page you are looking for. However, if you love cookies of all kinds we think you'll find exactly what you want by clicking on one of the following links..."

6. หาลิงก์ดีๆมาสู่เว็บ
นี่เป็นสิ่งที่สำคัญมาก เพราะมันเป็นสิ่งที่ยากและใช้ระยะเวลาในการที่จะได้ลิงก์มา หากคุณไม่ได้สิ่งใดๆเลยจากบทความนี้ โปรดจงจำไว้เพียงว่า การหา inbound link ที่ดีที่สุดเป็นสิ่งเดียวที่สำคัญที่สุดที่คุณสามารถทำได้เพื่อที่จะทำให้เว็บของคุณติดอันดับ

มีทิปสามประการที่ลดเวลาของคุณและเป็นประโยชน์ต่อผลการทำ SEO

ก. สร้างลิงก์จาก web directory
submit site ใน web directory ชื่อดังเช่น jayde.com และ dmoz.org เมื่อคุณได้รับการลิงก์จาก web directory เหล่านี้ คุณจะได้รับ inbound link จากเว็บที่เกี่ยวข้องและความเชื่อถือจาก google ในระดับหนึ่ง

เว็บเหล่านี้เป็นเว็บไดเรกทอรี่ฟรีชื่อดังได้แก่ dmoz.org, jayde.com, webworldindex.com, turnpike.net, directoryvault.com Yahoo ก็เป็นเว็บไดเรกทอรี่ชื่อดังที่มีค่าใช้จ่าย US$299

ข. ใช้คำสั่งพิเศษ
ใช้คำสั่งพิเศษ allinanchor: เพื่อค้นหาเว็บที่มีความเกี่ยวข้องกับ keyword ที่ต้องการ
วิธีใช้คือ พิมพ์ allinanchor:keyword ใน google search box โดยเปลี่ยน keyword เป็น keyword ที่ต้องการ
โดยไม่ต้องใส่เครื่องหมาย " และไม่เว้นวรรคหลังจาก colon เมื่อคลิกปุ่ม search คุณจะพบเว็บไซต์ที่มีความเกี่ยวข้องสูงสุด (highest relevancy) สำหรับ keyword ที่ใช้ใน anchor text
นอกจากนี้ยังสามารถใช้ allinanchor: ในการวิเคราะห์คู่แข่งได้อีกด้วย
นอกจากคำสั่ง allinanchor แล้ว เรายังสามารถใช้คำสั่ง "link:www.theirdomain.extension" ในการเช็คจำนวนเว็บไซต์ทั้งหมดที่ลิงก์มายังเว็บของคุณ

ค. ใช้ SEO software
หากคุณสามารถที่จะจ่าย
100-200 ดอลลาร์เพื่อที่จะประหยัดเวลาและสร้างผลงานที่ดี มันจะเป็นสิ่งที่คุ้มค่าอย่างยิ่ง ถ้าเป็นไปได้ หาเครื่องมือที่สามารถเช็ค ranking และสร้างรายงานให้คุณ หากคุณกำลังเริ่มทำ SEO คุณจะต้องการที่จะเช็ค ranking ค่อนข้างบ่อย และเครื่องมืออัตโนมัติดังกล่าวสามารถช่วยประหยัดเวลาได้เป็นอย่างมาก ไม่ว่าเครื่องมือใดๆก็ตามที่คุณใช้ จงใช้ประโยชน์จาก tool ดังกล่าวให้ได้มากที่สุด

Six Quick and Simple Ways
to Dominate Google Rankings!
By Mike Small (c) 2008
The reason Google is the most successful search engine in the world is because they provide the best search results; pages ranked by tangible value. That tangible value is a combination of content and links, with links being the more important factor (they assume any pages linking in will only link to good content or risk their own ranking.)
Here are a few tips that will help you take full advantage of Google's love of linking...

1.) Link Deep and with Relevance
So why is deeper better and what's this about relevance?
Google figured out that a link to a homepage is only good if that homepage has the information the visitor needs.
If a person clicks a link for "amazíng chocolate chip cookie recipe" and ends up on the home page, which has nothing of the sort, Google discounts it as a wasted link.
On the other hand, if the link leads to the page containing info on the "Amazíng Chocolate Chip Cookie Recipe," even five levels deep, the link has huge value to the visitor and to Google.

Want some proof? You already have it if you've ever used Google's AdWords pay per clíck service. They will not even accept PAID links to pages that are not the most relevant for their visitors, regardless of what you are willing to pay per clíck. Now that's saying something!


2.) Use Absolute Links Internally It sounds complicated but it's not. Absolute links are those with a fixed full URL. There's another kind, called "relative" links that skip the first part of the domain and remain "relative" to the file structure. Let's take a look at the difference... Here's the absolute link to the Google Ads page from Google's homepage: "http://www.google.com/intl/en/ads/" Here's what it might look like as a relative link: "./intl/en/ads/" Long story short; absolute links help your SEO efforts and relative links don't.

3.) Use Keywords in Anchor Text
Use relevant keywords in your link anchor text (that is the text within the hyperlink.) Forget about "Clíck Here" like you see on so many sites. Not only does that not help your ranking, it actually lowers the relevancy of your real keywords because Google believes that if a word is important enough it will likely be used as part of a link to get the visitor where they want to go.

4.) Follow the 1% Solution
Make no more than 1% of your page text into links (both outbound and internal.) That is, if you have 500 words on the page there should be no more than 5 text links total. And don't overuse the same keyword text for the links. So if you have three mentions each of three different keywords, try to use each just once in a link. Then use similar text for any remaining links. Example: If "chocolate chip cookies" is your main keyword phrase you might use "chocolate chip cookies" as the anchor text for one link and then "my favorite chocolate chip cookie recipe" for another link. It's also a good idea to use 10 Links Max per page whether you have 1,000 words or 10,000 words on that page.

5.) Add a Link Failsafe
This is really simple and almost nobody does it. Links get broken more often than we like. Sometimes it's because we moved a page and sometimes it has nothing to do with anything we consciously did (especially with blogs.) The solution is to create a custom 404 page (Page Not Found) that looks just like any other page on your site and has a simple note like "We're sorry we cannot find the page you are looking for. However, if you love cookies of all kinds we think you'll find exactly what you want by clicking on one of the following links..." Then of course you have a navigation system for them to follow.

6.) Get the Best Links Possible
This is extremely important yet often overlooked because it can be such a difficult and time consuming job. If you take nothing else away from this article, please take this... Finding the best possible inbound links is the single most important thing you can do to make the number one spot on Google.
Here are three tips to help minimize your time and effort while giving you results SEO experts charge an arm and a leg for.

A.) Get listed in directories.
Submít your site to the top directories like Jayde.com and DMOZ.org. Once they link to your site you will have great relevant inbound links and some instant credibility with Google.
Here are some great free directories in order of value, starting with the best... dmoz.org, jayde.com, webworldindex.com, turnpike.net, and directoryvault.com. Yahoo is important but charges $299 for commercial site inclusion.
B.) Use "Special Commands" to do the legwork for you.
The best linked sites can easily be found with a simple search command called "allinanchor:" Here's how to use it. Go to Google and type in "allinanchor:keyword goes here" (no quotes and no space after the colon.) Now hit Enter and you'll see the sites that have the highest relevancy for keywords used in anchor text. Look for any that you know are competitors and outrank your site.

Now take the URL for any of these and use this command "link:www.theirdomain.extension" (again with no quotes and no space after the colon.) This will show you all the sites linking in as well as internal pages linking back in.

In short, these two special commands give you an inside look at exactly how the competition does what it does with the results they get. This is huge!

C.) Use good SEO software whenever possible.
If you can afford to spend one or two hundred dollars to save huge amounts of time and get professional results, it's well worth it. Like many SEO professionals whose livelihood depends on results, I've been using SEO software to get top search engine placement for years. The best ones not only help you identify great link partners but will even help you contact them and make sure they don't cheat you in any way. I use SEO Elite and am still amazed by all it can do.

If possible, get a tool that also does rank checking and reporting. Once you begin you'll want to check rankings every so often and an automated tool will save you a ton of time. Oddly enough I bought SEO Elite primarily for rank checking then discovered it was worth its weight in gold as linking tool as well. So whatever tool you use, get as much out of it as you can. You might be pleasantly surprised.

ไม่มีความคิดเห็น: